۱۳۸۵ مهر ۲۴, دوشنبه

اصلاحات

امروز صبح رفتم سلمونی- یا آرایشگاه یا پیرایشگاه یا هر چیز دیگر! وقتی رسیدم، فهمیدم که آرایشگر مورد نظر مرخصی می باشد. تصمیم گرفتم که موهام رو بدم یکی دیگه تو همون آرایشگاه کوتاه کنه. آخه آرایشگاهی که می رم چند تا آرایشگر داره- دلتون بسوزه! خلاصه رفتم پیش آرایشگری که تا حالا اون جا ندیده بودمش. تقریباً 10 سالی هست که به این آرایشگاه می آم و فکر کنم تا حالا 7 یا 8 نفر مختلف موهام رو کوتاه کردن. من هیچ وقت در مقابل تغییرات مقاومت نشون ندادم - و احتمالاً با جهانی شدن هم موافق ام. بنابراین اگه یک آرایشگر نبود، پیش اون یکی می رفتم. ولی خیلی ها این جوری نیستن. مثلاً همین امروز، چند نفری اومدن آرایشگاه و وقتی دیدن آرایشگر مورد نظر خاموش است، ببخشید یعنی مرخصی است، رفتن و حاضر نشدن کله ی ژولیده ی خود رو به دست دیگری بسپارند!
این مزخرفات رو گفتم تا بگم من اعتقاد دارم که باید به چهره های جوان و تازه کار اهمیت داد. شاید بعضی وقت ها از خیلی از آدم های اسم و رسم دار هم بهتر باشند. مثل همین امروز که این آرایشگر جوان و تازه کار، موهام رو خیلی خوب کوتاه کرد و من الان کلی خوش تیپ هستم!
یک اتفاق جالب دیگه ای که تو این مدت 10 سال و به علت تعدد آرایشگر برام افتاده، این ه که می تونم تشخیص بدم که طرف (یعنی آرایشگر) تازه کاره یا نه و کارش چه طوره. این یه موهبت الهی ه که نصیبم شده! بنابراین اگه می خواین آرایشگر استخدام کننین، من حاضرم این تخصصم رو در اختیارتون بذارم و در این زمینه بهتون کمک کنم.
این آرایشگر امروزم کارش خیلی خوب بود و خیلی با دقت کار می کرد. به طوری که مثلاً درست کردن یک خط ریش، 25 دقیقه طول می کشید. اما از کارش معلوم بود که تازه دوره ی آرایشگری اش رو با نمره ای خوب تموم کرده و حالا این جا استخدام شده. و مطمئن ام که دفعه ی دیگه که برم پیشش، حتماً کلی پیش رفت کرده. مثل خیلی از آرایشگرهای سابقم که الان کلی معروف شدن؛ خودشون سالن زدن و کارشون هم گرفته و اگه بخوای بری پیششون، باید از 2 ماه قبل ازشون وقت بگیری!
در هر صورت، بعد از این که آرایشگرم موهام رو با دقت فراوان کوتاه کرد، نوبت رسید به سشوار و شانه و برس و این حرف ها - که من معمولاً همین ماهی یه باری که می آم آرایشگاه، ازشون استفاده می کنم! بعد هم 3 کیلو و 75 گرم ژل به موهام زد و نزدیک به 17 دقیقه با موهام ور رفت (نه جور بد ها!) تا به مدل مورد نظرش رسید.

نکته ی خیلی مهم: لطفاً پس از خواندن این نوشته، حتماً بزنید به تخته تا کچل نشم!



ب

۱ نظر:

ناشناس گفت...

behzade diBoone, khandam band nemiad.